Fra verdiløst til godt som gull

For:

Noens søppel er andres gull. Spesielt gjelder dette for Waister, som med revolusjonerende teknologi omdanner avfall til verdifulle ressurser. Navn, profil, slagord og mer var noe av det vi gjorde.

Waister kom til oss som et navnløst selskap med en gnistrende idé. Deres ønske er ikke bare å gjøre arbeidsdagen enklere og bedrifter mer lønnsomme, nei, de ønsket å gjøre verden til et litt bedre sted. Upcycling og resirkulering er i vinden som aldri før, bevisstheten rundt hva vi forbruker er stor. Derfor var timingen perfekt for et selskap som hjelper eksisterende bransjer, som restaurantbransjen, med å omdanne matavfall til nye ressurser.

Ikke bare kan maskinen gjøre dette, men de kan åpne for helt nye forretningsområder. Ubrukelig avfall i for eksempel ølproduksjon, kan bli til verdifulle bestanddeler i fiskeoppdrett. Listen er lang, mulighetene mange. Alt i alt er det en maskin som ikke bare kverner og tørker ut våtavfall, men også en maskin som serverer nye muligheter. Derfor ble navnet som det ble – Waister. Et ordspill av å servere og være en servitør, men også det faktum at den tar i mot waste. Nytt ord som var moderne, lekent og høres ut som en startup. Omtrent som de ba om da oppgaven om å gi brandet et navn ble gitt, noe du kan lese mer om her.
I selve designet spiller formene opp under prosessen og resultatet, i et moderne og stilisert uttrykk. Formene tas ut som grafiske elementer over bilder, foliering av produktet og profilering. I tillegg til navn og slogan har vi bidratt med strategisk rådgivning, investorpresentasjoner, web-løsninger og en hel del mer.

Dette gjorde vi

Navn
Slagord
Identitet
Design
Web
Strategi
Innsalgsmateriell

Andre jobber for: