Waister kom til oss som et navnløst selskap med en gnistrende idé. Deres ønske er ikke bare å gjøre arbeidsdagen enklere og bedrifter mer lønnsomme, nei, de ønsket å gjøre verden til et litt bedre sted. Upcycling og resirkulering er i vinden som aldri før, bevisstheten rundt hva vi forbruker er stor. Derfor var timingen perfekt for et selskap som hjelper eksisterende bransjer, som restaurantbransjen, med å omdanne matavfall til nye ressurser.
Ikke bare kan maskinen gjøre dette, men de kan åpne for helt nye forretningsområder. Ubrukelig avfall i for eksempel ølproduksjon, kan bli til verdifulle bestanddeler i fiskeoppdrett. Listen er lang, mulighetene mange. Alt i alt er det en maskin som ikke bare kverner og tørker ut våtavfall, men også en maskin som serverer nye muligheter. Derfor ble navnet som det ble – Waister. Et ordspill av å servere og være en servitør, men også det faktum at den tar i mot waste. Nytt ord som var moderne, lekent og høres ut som en startup. Omtrent som de ba om da oppgaven om å gi brandet et navn ble gitt, noe du kan lese mer om her.
I selve designet spiller formene opp under prosessen og resultatet, i et moderne og stilisert uttrykk. Formene tas ut som grafiske elementer over bilder, foliering av produktet og profilering. I tillegg til navn og slogan har vi bidratt med strategisk rådgivning, investorpresentasjoner, web-løsninger og en hel del mer.
Navn
Slagord
Identitet
Design
Web
Strategi
Innsalgsmateriell