Rørende godt!

I januar 2020 så Høibakk Konditori i Mjøndalen seg nødt til å stenge dørene for godt. Da hadde vaffeljernet deres gått varmt i over 80 år. Så populære var vaflene at den triste nyheten utløste en budkrig om oppskriften. Seierherren tok stolt med seg sine første liter Høibakk-røre til oss.

Høibakk-vaflene skulle igjen glede vaffelelskere i fjern og nær. Vår oppgave var gi vaflene en egen identitet og ny profil. Vi ble raskt enige om at dette var en jobb som krevde et stort og grundig stykke forarbeid. Vi brettet opp ermene og gikk til verks. Ikke lenge etter spredte lukten av nystekt research seg i lokalene våre.

En sprek 80-åring
Å bestemme seg for et navn var enkelt. 80 år med historie betyr noe. Vaflene er og blir Høibakk Vafler. Det ble også tidlig klart at Herr Høibakk fra den gamle konditori-logoen måtte få bli med videre. For å skape en funksjonell og fin logo ble han forenklet og modernisert. Han fikk også byttet ut kransekaken han bar på tidligere med en luftig vaffel.

Liv og røre
Fargene ble valgt for å skape en synlig profil som skiller seg fra konkurrentene. De passer også like godt sammen som syltetøy og vafler. Formene er med på å underbygge en leken og levende profil. Noen kan gjenkjennes som vaffelplater og vaffeljern, mens andre er mer organiske som en sleiv vaffelrøre eller en dæsj rømme.

Mye på hjertet
Vafler er godt, sosialt og hyggelig. Ikke minst er de en utømmelig kilde til lek med ord. Her kunne vi gjøre alt fra å gi jernet til å røre det til. Høibakk Vafler fikk derfor en muntlig og livlig tone of voice med et lett dryss vaffelrelaterte ordspill på toppen. Og før vi visste ordet av det så var røra tom og jobben gjort.

Dette gjorde vi:

Strategi
Konseptutvikling
Profil
Logo
Webutvikling
Tekst
Motion
Emballasje
Spiste store mengder Høibakk Vafler

Andre jobber for: