Radio Norge i ny drakt

Folkelig, godt likt og med godt humør. At Radio Norge er en populær kanal er lett å forstå. God musikk går nemlig aldri av moten. Dessverre var den visuelle profilen i ferd med å bli utdatert. Se hvilke grep vi tok for å ivareta personligheten, men samtidig forfriske og fornye profilen.

Radio Norge for nye tider

En ny visuell identitet trekkes som oftest ikke bare ut av fargeskrinet. Det ligger en strategisk tanke bak det hele. Kanalen er folkelig, med en svært tydelig musikkprofil. Målet var derfor å skape en helhetlig, samlende profil. En profil som er distinkt og står ut, samtidig som den kan tilpasses i mange forskjellige flater og formater. Du skal med aldri være i tvil om at det er Radio Norge du ser. Og når du ser Radio Norge, da skal du få lyst til å høre.

Radio Norge har høy kjennskap. Derfor ble det viktig å ta vare på det som fungerte, men tilføre og tilpasse nye elementer som skaper liv. Den nye logen er fremoverlent og fremtidsrettet. Formen gir assosiasjoner til musikk og bevegelse. Likevel er den ren, bold og tydelig. Logoen oppfattes som tredimensjonal og henspiller på den måten kjernen av musikk og artistene kjent fra 70-, 80- og 90-tallet.

Fargepaletten er frisk og helhetlig. Den etablerte rødfargen ligger til grunn for utarbeidelsen av de nye fargene. Flere nyanser er tilført, slik at den blir mer moderne og riktig for vår tid. Typografi, layout og fotostil har blitt samordnet for å gi profilen styrke. Summen gir en kanal som har bevegelse og stolthet i seg. Selvsagt med grafiske løsninger som kan forsterke og gi kanalens egenproduserte innhold tydelig særpreg.

Dette gjorde vi:

Strategi
Konseptutvikling
Logo
Profil
Motion
Nettside
Utendørs
Innendørs
Grafisk design
Art Direction
Tekst
UX
Webutvikling

Andre jobber for: