video-image
Ekte, oppegående, morsom
Tre stikkord som oppsummerer Radio 1 og hva som skulle gjennomsyre den nye profilen da kanalen skulle gjøre comeback i ny drakt.
video-image
video-image

Kanalens comeback skulle nå en helt ny målgruppe. Ny logo og visuell identitet måtte utvikles.
Radio 1 sin logo ble redesignet og rettet mot en ny generasjon, “the Millennials”. En ren og tydelig profil som appelerer til generasjon y og hvem de er, ekte og oppegående. Vi har utviklet en visuell profil som peker mot og forsterker logoen. 1-tallet er helten. 1-tallet er Radio 1 sin stolthet. Dette symbolet skal alltid være tydelig, men likevel må det aldri fremstå som kjedelig og rigid. Derfor er det lagt opp til at 1-tallet er organisk og gir rom for å ta standpunkt, være levende og et naturlig blikkfang.

video-image
video-image

Bildestilen gjenspeiler essensen av radio 1 sitt innhold, ekte bilder som målgruppen kan identifisere seg med. I tillegg til det menneskelige aspektet var det viktig at konseptet hadde en musikalitet og en rytme i seg. Resultatet ble en profil som både er leken og fargerik, samtidig som den har et stramt og hardt uttrykk. Nettopp disse stramme rammene gir rom for lekenhet og et tydelig særpreg. målgruppens atferd, holdninger og livets mange lyse sider

video-image
video-image
video-image

Dette gjorde vi:

Strategi
Konseptutvikling
Logo
Profil
Motion
Nettside
Utendørs
Innendørs
Grafisk design
Art Direction
Tekst
UX
Webutvikling

video-image
video-image
Nyhetsbrev
Hold deg oppdatert på alt som skjer hos oss og våre kunder. Les mer om mail-personvernsregler her
Newsletter