Sånn lanserte vi Radio 1
Da Radio 1 skulle lanseres, utviklet vi en strategi og kampanje som er like fargerik og levende som målgruppen selv. Selve radiokanalen er for mange kjent som en av de største radiosuksessen i norsk historie, men nye Radio 1 handler ikke om å se seg tilbake. Det handler om nåtiden. Fremtiden. Det handler om å dyrke godt innhold, god musikk og å nå ut til en ny type lyttere.
video-image
video-image

Strategien og konseptet er basert på at alt materialet skal se så bra ut at du får lyst til å høre det. Alt har en musikalitet og rytme i seg, tilpasset forskjellige typer mennesker og stemninger. Kanalen er variert, full av liv, følelser og meninger. Da må også profilen og de kreative uttakene være like fargerik og levende som kanalen selv.
Å høre på Radio 1 skal være som en fest i ørene. Å se kanalen skal være en fryd for øyet. Ved å ta i bruk 1-tallet og bygge all kommunikasjon rundt symbolet har vi ett visuelt kjennetegn som kan utvikles og benyttes på flere måter. Tanken er å være til stede, både i hverdagen og i spesielle anledninger. Som for eksempel da vi lagde en spesialversjon og en drøss med stash til bruk under Oslo Pride.

Dette gjorde vi:

Strategi
Konseptutvikling
Kampanjeplanlegging
Digital markedsføring
Boards
Utendørs
Grafisk design
Art Direction
Tekst
Motion

Nyhetsbrev
Hold deg oppdatert på alt som skjer hos oss og våre kunder. Les mer om mail-personvernsregler her
Newsletter