video-image
Et selskap trenger et navn. Navnet trenger en profil og identitet. Oppgaven får vi ofte, men ingen oppgave er lik. Her kan du se hvorfor Lende ble hetende Lende og hvorfor de ser ut som de gjør.

Nordmenn er et hyttefolk. Ikke rart det med tanke på hvor fint livet på hytta tradisjonelt sett har vært. Og selv om mye med hyttelivet er det samme, har enkelte ting forandret seg til det bedre. Nemlig ønsket om komfort og kvalitet. Livet på hytta handler nemlig om mer enn å bare traske rundt i terrenget, det handler om å nyte livet også når turen er slutt. For Lende var nettopp dette utgangspunktet for både navn og profil.

Navnet skulle være ikke-teknisk, norsk, ha positive assosiasjoner og romme nok til å skape sin egen historie. Både tekstlig og visuelt. Det var flere av mange gode grunner til at vi endte på Lende. Ikke bare fordi det rent konkret betyr terreng. Ei heller fordi selskapet rent fysisk bygger hytter i forskjellige type landskap. Men fordi et lende inneholder mer enn fjelltopper, fiskevann, varder og klukkende bekker. Det inneholder mennesker. Og det er for dem disse hyttene brukes.

Identiteten, logo og det visuelle er inspirert av navnet. Dermed også av terreng, natur og kart. Det resulterte i en stil som er stram, myk og organisk på samme tid. Kall det gjerne levende. Tanken er nemlig at profilen ikke bare skal kunne varieres og tilpasses ulike områder og hyttetyper. Den skal også utvikle seg i takt med selskapet.

Selve navnetrekket er stramt og moderne. Logoen er organisk med mye egenart. Direkte inspirert av terreng og høydekurver som vist i kartforklaringer. Fargepaletten er hentet fra naturen med skogsgrønn og varme toner som hovedfarger. Vi har også lagt til litt mer moderne farger som mintgrønn og lakserosa som lyse og moderne kontraster med mer smell i.

Sammen utgjør de en helhet som er både moderne og tradisjonsrik. Akkurat som hyttene selv.

video-image

Det var altså Lende. Et navn så konkret og direkte som det nesten kan få blitt, likevel med rom for egne fortolkninger og assosiasjoner. Et positivt navn som ligger lett på tunga og er knekt å ta i bruk. En profil direkte inspirert av naturen, men selvfølgelig også hva hyttene er – moderne, stilfulle, tradisjonsrike og lette å like.

Håper du likte det du så like godt som vi likte å lage det. Og hvem vet – kanskje ses vi i Lende?

video-image
video-image
video-image
video-image
video-image
video-image
video-image
video-image

Det vi gjorde:

Navn
Logo
Visuell profil
Webutvikling
Tekst
Film og foto

Nyhetsbrev
Hold deg oppdatert på alt som skjer hos oss og våre kunder. Les mer om mail-personvernsregler her
Newsletter