Ny brukeropplevelse

For:

Nye tider, krever nye hjemmesider. For Biltema ble oppgaven både stor, morsom og interessant. Et presist fokus fra dag 1, alltid med tanke på hva kundene egentlig trenger, la grunnlaget for nytt design, nye løsninger og enkel navigasjon blant titusenvis av produkter.

I tillegg til et nytt design som skulle appellere til nye målgrupper, måtte de tidligere målgruppene ivaretas. Ikke minst var UX-design og selve brukeropplevelsen viktig. Det hjelper nemlig ikke at ting ser bra ut hvis de ikke er lette å bruke. Selv om nettsiden og varehusene bugner over av produkter var det essensielt med en side som er lett, oversiktlig og inspirerende å bruke. Både på desktop, mobilen og alle andre duppedingser man liker å fikle med.

Vi så tidlig at mobilversjonen av websiden var oftest brukt, derfor ble det viktig å tenke mobile first under utviklingen. Alle nøkkelfunksjoner ble skisset ut og prototypet som levende skisser. Slik kunne vi kjøre kontinuerlig brukertesting, oppdatere og forberede i demo både med kunde og brukere.
Å holde det enkelt var viktige, det stilte sterke krav til lesbarhet, intuitive knapper og at det skal være lett å forstå neste steg i alle prosesser. I designet er det gitt god plass til store bilder og video, noe som passer godt inn med Biltema sin store og omfattende produksjon av innhold. Det kan du lese mer om her, hvis du vil.

Andre jobber for: