Motion design

Skaper Oppmerksomhet

Selektiv oppmerksomhet refererer til hjernens evne til å fokusere på spesifik stimuli eller informasjon, mens man samtidig filtrerer ut eller ignorerer andre. Dette er et fundamentalt prinsipp innen kognitiv psykologi og har relevans når vi diskuterer bruken av motion graphics i kommunikasjon.

 

Økt engasjement

Studier har vist at videoer og animasjoner generelt har høyere engasjementsnivåer sammenlignet med tekst og billed-basert innhold. Folk er mer tilbøyelige til å se og dele videoer, noe som gir motion graphics en fordel når det gjelder å nå og engasjere publikum. Dette kan bidra til å øke merkets rekkevidde.

 

Forenkle komplisert informasjon

Motion ser ikke bare kult ut, det er også genialt for å få hjernen til å skjønne ting bedre. Motion graphics gir hjernen vår en dobbel dose av informasjon, både det vi leser og det vi ser, noe som gjør at vi lettere forstår og husker. De kaller det Dual Coding Theory – fancy navn, men det betyr bare at når du har både ord og bilder i bevegelse, blir det lettere å skjønne komplekse greier.

 

Vår tilnærming

En hånd som vinker skiller seg straks ut blant et hav av folk som rekker opp hendene. I et marked der folk flest bruker mindre enn 3 sekunder på å bestemme seg for om de vil engasjere seg i innholdet ditt vil motion hjelpe deg å stikke hodet frem. La oss gi deg hjelpemidlene du trenger for å lage profesjonelt innhold for merkevaren din.